lördag 5 april 2014

Olyckor kommer om 3...och jag hoppas det inte stämmer!

Har en veckas ledighet nu och det känns som himla bra! Behöver verkligen få vara ledig lite och bara vara. Men om jag känner mig rätt så blir det väl inte så mycket vila....Mina planer är att försöka storstäda lite under veckan, men göra det smart och ta typ en sak per dag. Ex. badrummet en dag, sovrummet en dag, vardagsrummet nästa o.s.v.. Bara det inte kommer nåt emellan bara.
Dagen idag har bestått av konstutställning, diska, dammsuga, tvätta en massa, långpromenad och äntligen, äntligen fått håret färgat! Känns fräschare på en gång. Och nu ikväll har vi haft besök, vilket var otroligt trevligt. Tycker det är alltför sällan vi "gör nåt" på helgerna, eller överhuvudtaget egentligen. Tror vi är lite för "hemmakära"...
För ett tag sedan dog våran tvättmaskin och vi var illa piskade att köpa en ny. Inte så trevligt och jävligt jobbigt att handtvätta, liksom. Och så sa en arbetskollega till Niclas att går en vitvara sönder, följer det två efter det. För det kommer ju tydligen om tre...  Samma dag dog diskmaskinen. Men suck! Så idag var vi åter på Elgiganten och köpte en ny, men den kommer inte förrän till veckan då det är beställningsvara. Så nu väntar jag lite... vad kommer att gå sönder härnäst? Spisen, kylen..? Inte för att jag vill vara pessimist...
Fast tanken är att vi inom kort framtid skall byta ut spisen och sedan skaffa oss en hel kyl och en hel frys (vi har nu en sån där halv, där skåpet är delat i en kyl och en frys..) och få mer utrymme till matvaror. Måste säga att det inte är alltför skojigt att behöva handla så ofta som det blir nu. Och gör vi det, blir det lite ändringar i köket. Längtar! Inte för att vi ska bygga om eller byta kök, men ändringar lär det bli ändå :-)

Nu är det snart midnatt och sängen har sakta men säkert börja kalla på mig... hör hur den ropar... Ska bli så skönt med en (förhoppningsvis) god natts sömn.
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar