torsdag 10 april 2014

Vardagen som den är

Imorgon är det dags för jobb och då går jag på natt, 4 st för att vara exakt. Får hoppas att jag sover lite bättre den här omgången mot för vad jag gjorde vid förra.... Det lär bli tungt annars! Inte nu till veckan, men nästa, d.v.s efter påsken går jag över helt på natten. Blir skönt att få lite kontinuitet i vardagen om än det innebär byte av dygnsrytmen titt som tätt.
Har varit ledig hela veckan och försökt att göra lite nytta varje dag. Har hunnit med att ta fönstren invändigt i kök och vardagsrum. Bytt gardiner i vardagsrum. Förresten! Dem är riktigt häftiga! Svart-vit randiga är dem och det vita är typ plastaktigt, som duschdraperier och det svarta sammet. Märklig blandning, men annorlunda och fräna. Sen har jag städat och dammtorkat i vår bokhylla... det är en sån där stor en från Ikea med massa fack... .25 st för att vara exakt. Så det är den största. Ni kan ju bara tänka är vad mycket det är torka... och en hel del böcker att dammsuga! Men skönt då det är gjort. Rensat och städat i skafferiet, i kryddskåpet och i lådorna i vitrinskåpet. Duschat alla blommorna, storstädat i sovrummet och renbäddat samtidigt. Givetvis. Tycker ändå att jag vart riktigt duktig och klappar mig själv på axeln lite grann ;-)
Har självklart gått på en daglig promenad med jycken också. Solen blir inte kvitt mig om än det inte syns ett skvatt att jag vart ute.. Ibland blir jag så less på att vara blek och glåmig.
Dagen idag tänker jag föröka att bara städa det "vanliga", tvätta upp en massa tvätt, gå en promenad, fixa middag och sen ikväll iväg och fira en vän. Visserligen en dag för sent, men bättre sent än aldrig!

Usch vilket skrytinlägg det här blev... men jag känner att jag ibland vill skriva ner sådant här, för att se hur mycket jag eg. klarar. Ni vet, fibron. Blir så nedstämd och olyckligt de perioder jag inte orkar nåt. Då behöver jag se vad jag klarar då det är något bättre. Visst? ;-)
Och nä, jag vill inte kalla det här för vårstädning! Det här har jag gjort för att det var på tiden och jag äntligen var ledig en vecka. Våga vägra vårstädning! Hahaha! :-P


(bild fr google)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar