tisdag 8 april 2014

Glömde den nya starten igår!

Ber om ursäkt, men gårdagen glömde jag liksom bort och helt plötsligt är det tisdag. Så kan det gå. Det blir två inlägg i ett den här gången då och temat för veckan är: bloggvärlden.

Gårdagens fråga löd: Varför läser du bloggar?

Jag läser olika bloggar och det kan vara allt från dramatiska familjesituationer till feminism och nån om vad som helst där humor är en stor ingrediens och en annan om mysig inredning. Oftast läser jag på mobilen, i sängen innan det är dags att sova. Lite för avslappning, lite för att få idéer och ja, bara för att egentligen. Men jag känner aldrig att det är ett "måste", eller att jag missar nåt om jag inte läser varje dag. Förut var jag mer "manisk" i mitt sätt och skulle bara läsa "mina" bloggar varje dag. Det gick över.
Varför läser du bloggar? 

Dagen fråga: borde det finnas en åldersgräns för att blogga?

Nej. Vem som helst kan blogga tycker jag. Sen är det väl upp till läsaren om den vill läsa det som skrivs. Visst kan det bli galet många gånger då det är mycket unga personer som skriver... de kan skiva åsikter och tyckanden som de kanske inte kan stå för. Förstår ni hur jag menar? Och då kan det bli mycket kommentarer och onda ord som inte en del behöver få. Ibland kan jag tycka att det ska finnas en åldersgräns, just för att skona en del personer, men samtidigt så kan jag tycka att det finns väl föräldrar? (oftast)


Nu ska jag fortsätta dagen (eller morgon är det fortfarande) med min storstädning. Väljer att kalla det för det istället för vårstädning... Men först en kopp kaffe och lite nyhetsmorgon!

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar