lördag 5 april 2014

Hissar och Dissar om våren

Lördag åter igen och jag måste då få säga att tiden går lite fort.. tycker jag skriver lördag ofta, eller att det känns så i alla fall. Det är dags att hissa och dissa i veckans ämne.

Jag Hissar:

* Längre dagar!
* Att snön smälter bort.
* Det knoppas överallt och gräset tittar fram.
* Alla fåglar som kommer tillbaka och sjunger så fint!
* Värmen kommer åter... sakta, men säkert.


Jag Dissar:

* All sand och grus som gärna följer med in och parkerar på golv... och soffan..
* Att äga en hund. Ja... hunden fäller en massa!, drar in rejält med sand och grus, lera och annat... Det blir mycket extra jobb. Men allt det positiva med att äga en hund överväger ändå, bara så ni vet ;-)
* När solen skiner in så där lagom genom fönstren... man ser allt damm, hur skitiga fönstren är... suck..
* Stressigt. Jag tycker det blir lite extra stressigt på våren...känns som att det är lite mycket som "måste" göras: rensas, städas, plockas, fixas, donas med hus, barn och bilar.. hunden... ja, det är extra mycket att göra under våren helt enkelt.
* Mitt mående: är mycket mer trött på våren, samtidigt som jag känner mig rastlös. Och stressad. Och glad över allt annat! ... ja, ibland känns det som kalabalik i kroppen! Tur det finns många bra dagar också! :-D


Ser ut som att Dissarna är fler och värre, men sanningen är den att alla Hissar och allt det härliga med våren överväger det mindre bra! Jag älskar våren för jag vet att då är det snart sommar med värme och sol, mindre kläder (= mindre jobbigt att ta sig ut), spring i benen, mindre ont i min kropp... ja, våren är underbar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar