måndag 21 april 2014

Tillbaka till vardagen

Annandagen påsk och sista lediga dagen för barnen den här gången. Har jobbat och stått i en hel del, men har haft en underbart härlig ledig helg!
I fredags hämtade jag hem tjohalia och tog in ris som hon fick pynta. Kvällen gick i lugnet tecken för lördagen åkte vi upp till Boden. Där firade vi min systerson som fyllde fredagen och min syster som fyllde igår. Där surrade vi, skrattade, drack kaffe och fikade. Avslutade ätandet med bullens korv och chips med alkoholfri öl innan hemfärden vid 20.30. En heldag som jag gärna gör om!
Gårdagen blev kantad av besök, surr och en massa kaffedrickande. Vi startade äntligen upp gasolgrillen och fick oss grillade kycklingfiléer till middag. Mums! Så himla gott! Det var efterlängtat kan jag säga. Vet att de flesta för länge sedan hade sin premiärgrillning, men det har liksom inte blivit av här. Så idag gör vi om det, men grillar istället benfri kotlett. Kan gärna äta grillat med tillbehör två dagar på raken :-)
Idag kom syrran, hennes man och en vän till dem förbi. Från Boden. De körde Mc och stannade för kaffe. Inte illa att träffa dem två gånger på tre dagar. Sen mera besök och kompis till tjohalia. Har mitt i allt det här påbörjat krattningen. Enda tråkiga är att det blir aldrig torrt här. Eller jo, det blir det ju, men inte fort nog. Min tanke är att det ska vara krattat och "klart" innan valborg då vi ska ha firandet här. Det är inte roligt att ha en massa kvistar, eller kaotiskt mycket kvistar, en massa äckliga löv och annat på gården då. Vill ha det lite trevligt runtomkring.

Imorgon är det dock tillbaka till vardagen. Barnen till skolan, karl´n till jobbet och jag går på ett nattpass för att sedan vara ledig till på fredag igen. Nu äntligen har jag gått över helt på natten, fram till september och det ska bli så skönt. Mera ledighet!
Nä, nu är det dags att sluta svamla och göra nå nytta, fast jag känner mest för att bara slappa och ta det lugnt... Tror det blivit lite väl mycket friskluft de här dagarna och jag är inte van ;-)

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar