söndag 30 juni 2013

Tänk, att ibland går det ;-)

Det här med att tänka positivt ger ibland utdelning. Igår var jag lite si så där i kroppen.. Värkte lite mer än tidigare, lite mer tung och trött. Men det gav jag blanka f*n i och så for jag på kyrkmarknaden med karl´n, min flicka och hennes kusin. Cyklade dit, vandrade runt, såg på saker, flickorna och karl´n shoppade och sen cykla hem. Tur det inte är så långt. Fixade en enkel middag, vilade en liten stund, skuttade i duschen, "fixa till" mig lite och sen bar det av till en när och kär vän för vindrickande.
Vi var 4, sedan 3 brudar som surrade, skrattade, surrade, drack och skrattade lite till. Det bar sedan av till Sjöbodan för en utekväll med livmusik, dans, sjungande (läs: vrålande) och träffa en hel del människor. Orkade vara ute till typ 02.30, då for vi hemåt. Dansade, sjöng, surrade, skrattade så magen krampade och hade en mycket trevlig kväll! Idag? Ja... jag mår än så länge rätt ok och är mest bara lite loj. Det blir vila och återhämtning för att klara av mitt första nattpass som går av stapeln nu ikväll kl 21.00. Så, slut på ledigheten. Men jag har en vecka sen i augusti att se fram emot då jag har mer semester, vi har barnen här och det är dessutom deras sista sommarlovsvecka. Ska bli underbart! Fram till dess är det jobb och ta vara på den lediga tid man har.

Nu fortsätter jag med mitt vilande och så hoppas jag ni alla får en riktigt bra söndag!
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar