måndag 17 juni 2013

Månens kraft?

Har påbörjat min andra semestervecka och det är inte länge kvar nu tills det är dax att börja om jobbet igen. En hel del ska göras nu under veckan, typ städa klart, städa husvagnen, fixa iordning lite och förbereda för midsommarafton. Men idag tänker jag ta det lugnt för kroppen strejkar rejält. Ont, trött och slut. Men får nog skylla mig själv med tanke på hur jag gått an under senaste veckan. Hehe... På tal om kropp och ont läste jag nåt intressant idag. En i fibrogruppen som jag är med i på facebook, skrev att hon kollat sin kropp och värk gentemot månens cykel. Hon har märkt att det blir värre några dagar innan, under och nån dag efter månen är full. Jag har aldrig tyckt att jag reagerat på månens cykel, så som många andra gör.För om jag tänker efter så är det ju typ en period varje månad som är värst. Kan ju hända att det finns ett samband. Därför ska jag kolla upp det under de närmaste månaderna. Inte för att det eg. spelar någon roll då det inte går att göra nåt åt, men mest för att det vore intressant att se om kroppen reagerar på månens kraft.

Eller så är det vädret som påverkar mig mest. Idag är det mest regn och det känns som åska i luften. Tung, huvudvärk och extremt trött. Rätt typiska tecken på väderomslag. Ibland så kommer det ju värme efter åskoväder, vore ju trevligt! Och skönt.
Nä. Nu ska jag ta å göra nåt, eller vila. Vilket som. Samtidigt som  jag är totalt slut så blir jag så rastlös då inget händer...Nåja. Upp å hoppa lilla loppa!
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar