tisdag 18 juni 2013

Ni vet det här med att vila..?

... Det är inte jag så duktig på så att säga... euhm... Tog det rätt lugnt idag tills jag kom på att jag skulle rensa mobilen på foton och filmklipp. Gissa hur mycket? Haha! Nästan 500... Sorterade, satte i mappar och kopierade över till ett USB. Kan ju inte lita på att datorn håller i all evighet. Och sen for jag å handlade en massa, lagade middag, städade undan och så baka bullar med tjohalia. För att sen fortsätta bakningen och göra mjukkaka. Mmmm! Mumma så gott!
Nånstans före det här, typ före middagen, kom Niclas hem med en ny dammsugare. Yeey!! En tyst, en smidig, en fin... en bra en! Som jag har längtat efter att kunna dammsuga utan att bli döv och få ont överallt. En fröjd var det.

Det blidde en sådan här:


Elecrolux UltraSilencer Green

Och tyst är den. Niclas kunde prata i mobil, samtidigt som tjohalia såg på tv och ingen behövde höja vare sig röst eller tv. Fantastiskt!

Kanske det blir en vilodag imorgon. Jo, jag avslutade det hela med att gå en rask promis med jycken. Han måste ju också få röra på sig. Nu ska jag bara knyta lite påsar och så be karl´n gå ner med dem i frysen. Bestämde nu ikväll (om orken finns i morgon) att göra thékakor. De är lätta och mycket goda! Dessa mjukkakor är jag liiite snål om då dem är förjävliga att göra i jämförelse med annat matbröd jag brukar göra. Eg. är dem inte så jobbiga, men det blir extra slitsamt då jag har en kropp som inte är så frisk. Men väl värt det! :-D

Tjingeling på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar