söndag 23 juni 2013

När ska jag lära mig?

Det kanske är lite som de säger att det inte går att lära gamla hundar sitta... De här 2,5 veckorna jag vart ledig har jag gått an som en liten duracellkanin. Har det inte vart det ena så har det vart det andra och jag har gjort mer än vad jag hunnit tidigare på ett halvår. Positiva är att jag varit en hel del mer social än jag orkat under vinterhalvåret! Yeeey för mig!! Och så att det blivit ordentligt röjt och städat hemmavid. Då slipper jag den biten till hösten.
I fredags, när jag vaknat, kände jag en stickande och svidande känsla i halsen. Inte bra... Den där känslan kom och gick under dagen för att ta fart under natten. Fastän jag druckit alkohol (vilket alla vet bedövar) så hade jag grymt ont i halsen. Vaknade flertalet gånger under natten av att det kändes som att halsen stockats igen. Jobbigt värre! Så gårdagen spenderades i mestadels liggande läge i soffan, under täcket och bara ta det lugnt. Nu är jag snorig, är täppt, börjar få ont i bihålorna (mycket vanligt fenomen för min del), huvudvärk, hostar lite, nyser massor, ont i halsen... Ja, diagnosen blir: en rejäl förkylning. Men toppen! Eller så inte... Nu går jag in i sista ledighetsveckan, dock inte semestervecka, utan jag är ledig på schemat. Min teori är att kroppen sagt till och tycker att "nu räcker det! Vila kvinna!"
Tänkte att jag skulle ta det lugnt idag, knappt göra nåt utan låta andra ta kommandot. Adde har konfat sig idag och vi firade han + hans två kusiner som även de konfat sig. Det bestämdes för ett tag sen att vi skulle vara här, sitta upp på altanen, äta gott och må väl. Sa till Niclas att han skulle få göra det mesta eftersom min kropp nästan strejkar... Efter konfan, då for Niclas och var med på ena kusinens konfa, då passade jag på att dammsuga hela nedervåningen, trappen och soffan. Fortsatte med att koka ägg, torka alla ytor, ta toan och sopa bron. Sa att "nu gör jag inget mer".... Men givetvis kan jag inte vara den som bara tittar på.. så jag hjälpte till en liten gnutta innan maten och en hel del efter. Skakar på huvudet åt mig själv, men kan glädjas åt att det inte märks att det var fest här i fredags och konfafirande idag... Haha! "Master of röjning". Och nu "lider" jag för det. Inte kommer jag bli nå bättre i kroppen av att hålla på så här. Det förstår ju vem som helst. Utom jag själv verkar det som... För det är nog det som jobbigaste. Mr Fibro jublar vid infektioner *suck*. Nåja. Jag lär överleva det här med! Jo, vi satt på altanen idag och det var sååå härligt. Vi har det verkligen bra här och är så nöjda över vår altan. Även om det blåste, var det behagligt, solen värmde och utsikten underbar med en härligt blå himmel och stora ängar. Tänk bara om sommaren blir något bättre än förra så vi kan ha många kvällar där uppe? Vore ju toppen! Funderar på en kräftskiva till hösten, nån som vill va med?

Men nu mina kära vänner tänker jag ta en ledighetsvecka! Börjar nästa söndag kl 21.00. Så nu ska jag göra det som faller mig in, sola, bada om vädret är sådant. Äta gott, dricka gott och umgås med nära och kära. Så ni som vill, det är bara ringa och hitta på nå ;-D

Pöss och kram på er!
Tjingeling


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar