fredag 14 juni 2013

Bara svammel

Tänker snart göra ytterligare en loppis här på bloggen och det blir väl på blandat tror jag... kanske nåt klädesplagg och kanske några saker. Äh, jag vet inte! Men iväg ska prylarna i alla fall och så får man väl se vad som ryker.
Idag är det en bra fredag, trots tråkigt och ledsamt regnväder. Två av barnen kommer hem idag och den tredje kommer söndag, måndag..? Han är på konfirmationsläger i Göteborg. Har säkert inte alls roligt!... ;-) Har röjt och städat under dessa dagar, men lite åt gången. Håller på idag med för att få bort sådant där man kanske inte gör så ofta. Typ skrubba väggarna... jo, jag måste göra det ibland *suck*, tvätta upp plädar, kuddar, rensa kläder. Ja, ni vet sånt där trist, men nödvändigt. Men det är skönt då det är gjort.

Försöker få lite bukt med jycken också.. han löser, löser, löser och så löser han lite till. Är så less. Bara det inte blir som förra året då han löste 18 månader på raken. För då vet jag inte vad jag gör... Kardar han och håller på titt som tätt, får lös massor av dött hår och så har han ett bra foder (som vi bytte till och då slutade han lösa), samt att han får tillskott som ägg-gulor och olja. Ska ta och duscha upp han och se om man kanske får bort det sista. Kan man ju hoppas. Aldrig att mina långhåriga hundar löste på det här viset! Förstår inte... Och det här har kommit då han blivit äldre dessutom. Nä, nästa hund blir definitivt med halvlång till lång päls. Inge korthårig och absolut ingen rottis. Är så sugen på en lurvig, liten hund med viljan att träna. Tänk så skoj! Ja, det kanske händer det också nån gång i framtiden.

Och så är jag sugen på att jobba med nåt annat. Tycker jättemycket om mitt jobb, har underbara kollegor, en toppenbra chef och allt så där, men nu börjar jag bli less. Typiskt mig att vilja jobba med nåt annat efter ett tag. Att jag tagit fullt studielån och har en examen spelar tydligen ingen roll, för vem vet? Kanske, bara kanske finns det dära drömjobbet runt hörnet. Hahaha!.. Jaja. Inte är jag då normal, det är ett som är säkert.
Mat. Hungrig är jag. Funderar lite på vad man ska göra till middag idag... Är som eg. inte sugen på nåt och vill gärna ha nåt enkelt. Kyckling? Fisk? Njae... Får nog höra med karln va han är sugen på.
Nu ska jag fortsätta med sysslorna. Och sluta svamla ;-D

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar