lördag 22 juni 2013

Midsommar 2013 !!

I år bestämde jag, eller gav det som förslag i alla fall, att vi skulle fira midsommar här hemma hos oss. Eftersom vi nu är en rätt stor familj, så var vi närmsta familjen och d.v.s syrrorna med respektive och barn och brorsan. Sedan på kvällen kom Bia en stund tillsammans med hennes son Lhéo. Jättekul var det! Eftersom vädret inte var det bästa igår, så var vi som illa piskade att ändra våra planer från att sitta uppe på stora altanen till att sitta inne... Men det funkade det med! Vi trotsade vädret och satt ute större delen av tiden ändå.

Här kommer lite bilder på gårdagen!

Min syster och hennes numera man. Som en stor och mycket glädjande överraskning hade de liksom gängat sig igår! 


Som sagt, vi trotsade det kalla vädret och satt nere. Vid det lilla bordet. Men finns det hjärterum finns det stjärterum. Eller hur? ;-)


Barnen höll då sig sysselsatt med att hoppa, leka och busa.



Niclas, han busade han med! ;-)


Radarparet va? :-P Fortsatt bus!


Syrran, den nygifta, sitter insjunken i samtal med gamla barndomsvännen Bia... Undrar just vad dem pratar om..?  :-P





Syrran och vår systerdotter Jasmine. Söta va? :-)



Älskade vännen Bia! <3


Mor och dotter posar lite. 

Fotografen bestämmer sig för å va me! :-D



Bekymrad dotter.. hennes halsband gick i några delar fler än vad som kanske var bra... 

Ledsen över sitt trasiga halsband... men det ska jag försöka fixa. En annan dag. 



Ett måste på fester är att posa lite. Ni vet fjortisbilderna och bimbofotona. Så vad tycks? :-P



Stången klädd! Niclas fick agera midsommarstång en liten stund. För det var nog det som hade glömts... Äsch! Och jag som tänkt ha hela baletten igår!


Svågern, Peder, busar med sin fru så det står härliga till!! 




Utmattad och kanske lite skakiga knän efter en "svängom" med mannen sin ;-D


Peder blev less på att det inte var nån musik ute och for å inhandlade en sådan här. Så vi satte den lite snyggt i blomkrukan och vips blev det en midsommarstereo. Smart va? 



Så här mycket tycker Peder om sina nya högtalare.. 

Lämnar över dyrgripen till Niclas...

Som blir helt fascinerad av vad som finns på marknaden idag!



Prisa tekniken! :-P



Tog inga klassiska matbilder, och inga egobilder och inga.. Nä. Till saken hör att jag kom på att jag kunde fota lite typ vid 19, då Bia kommit. Brorsan däremot, han har "fina", hehehe.. bilder på mig utlagt på facebook. Tack för den! Men jag bjuder på dem och ja, så kan det gå då man knäppar sig :-D Har en drös av bilder till, men ids inte hålla på nå mer. Vi hade då en mycket bra midsommar med silltårta till lunch, tack å lov lite sol (!), musik, skratt, surr, grillat till middag, jordgubbstårta till efterrätt, nubbesallad, rökt fisk och godis. Och det bästa av allt: min familj och min älskade vän samlade! Tack! <3

p.s om det är nån som vill att jag tar bort nå bilder, säg då till!

Pöss å kram på er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar