onsdag 12 juni 2013

Drömmer mig bort en stund

Då var det onsdag och två och en halv vecka kvar av min ledighet. Det känns bra att jag inte tagit ut hela semestern för redan nu funderar jag på att jobba.. *suck* Att jag aldrig kan vara helt nöjd och känna att livet är här och nu, jag behöver inte slita hela tiden, utan kan ta det lugnt. Fattar inte... Kan det vara att jag fortfarande är van att jobba somrarna? Att jag har det så att säga i ryggmärgen. Inte vara ledig, utan bara jobb, jobb och lite mera jobb.
Jag har dock mer och fler funderingar kring vad jag vill bli när jag blir stor. Japp, ni läste rätt! Har fortfarande inte kommit på vad jag eg. vill syssla med. Det är så mycket jag skulle vilja prova på, mycket jag vill lära mig  och mycket jag vill hinna innan det är dax att slå igen ögonen för gott. Skulle vilja jobba med djur, vidareutbilda mig inom massage och kanske healing? Vore ju jätteskoj! Öppna eget, vara kreativ. Ha pengar. Mmm... problemstenen som ligger i vägen. Pengar. För det är ett måste om jag ska göra nåt annat. Tänk om man vann en miljon eller två? Det hade gjort susen. Men då måste man kanske spela på nåt också.. hehe... Kan vara en fördel.
Jag har blivit mer och mer intresserad av gå min egen väg. Många idéer, men så lite medel och tyvärr lite ork för att kunna göra nåt åt det. Fan ta fibron! Och ni som tror jag "skämtar" och "överdriver" vad gäller min sjukdom, ja, ni kan faktiskt fara å flyga nånstans där ingen vill vara... Jag vill så mycket. Tänk att bara få träna utan att kroppen går sönder, utan att bokstavligen gå sönder. Träna upp korsetten, ut och springa, cykla, åka skidor. Ha orken att träna jycken, ha en till hund och engagera sig till 100% i det man gör. + orka med ett heltitdsjobb. Så var det en gång i tiden, för några år sedan. Nä, nu ska jag inte dra ner mig själv, utan fortsätta att tänka positivt! Jag har så mycket att glädjas åt att eg. behöver jag inget annat. Men tänk om...

Har ni funderat på vad ni skulle göra om ni vann mycket pengar? Typ några miljoner? Det har jag funderat lite titt som tätt på. För det första så skulle jag betala bort alla smålån, typ csn. Sen skulle jag gå ner till halvtid på jobbet för att kunna plugga. Läsa och göra sådant som jag verkligen vill och inte eg. törs gå vidare med. Och så skulle jag resa med min familj lite grann och börja träna eftersom jag inte behöver jobba så mycket i sådana fall. Skänka en slant till forskningen kring fibro och försöka vara med att hitta orsaken. Kanske skulle jag starta eget, men vet inte vad... nåt inom att må bra, skönhet, hälsa och välmående. Så roligt! En ny bil kan vara på sin plats också ;-) Det finns så mycket man skulle kunna göra med rätta medel.

Nä. Nu är det dax att fånga även denna dagen och skingra dessa tankar. Går inte att drömma sig bort hela tiden inte!
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar