fredag 28 juni 2013

PSG, kyrkmarknad och ja,.. inte vet jag ;-)

Nu är det Piteå Summer Games och kyrkmarknad här i helgen och gissa vad det betyder? Mmm... en väldans massa människor, en väldans massa trafikanter som alla kommer från olika "körkulturer" och trängs med oss pitebor som generellt tycks tycka och tänka att vi är störst, bäst och går först. Eller kör först.
Jag körde en sträcka idag som vanligtvis tar ca 12 minuter. Idag tog dem närmare 25. Det var mindre kul. De flesta har ingen aning om vad kugghjulsprincipen är eller blixtlåsprincipen om man hellre använder det namnet. Rondellkörningen går så dåligt för många att jag, faktiskt, skrattade en del på min färd. Såg på då det var på väg att smälla 3 gånger och hörde signalhornet från någons bil 2 gånger.Det var inte lika roligt som den dåliga rondellkörningen. Allt det här på en sträcka. Här i lilla Piteå. Vet inte om jag ska skratta eller gråta..
Imorgon har vi då tänkt att gå på marknaden en stund och kika lite. Säkerligen blir det väl att shoppa nåt, men det är lätt att man överkonsumerar "bara för att". Brukar stöta på en och annan då man går där, så oftast är det riktigt trevligt!
I övrigt längtar jag tills denna helg är över. Tycker den är extremt jobbig med matvaror som fort tar slut, fullt med folk överallt och trafiken suger fett! (som ungdomarna säger).. Visst, det är bara för en helg. Det gynnar handeln, det gynnar nån form av turism och ungarna (och jo, även föräldrarna :-P) brukar ha enormt roligt. Så visst kan man (läs: jag) stå ut.

Och så är det snart bara timmar kvar tills jag går på första passet efter 3,5 veckas ledighet. Som vanligt känner jag mig lite ringrostig och ibland funderar jag på om jag kommer ihåg allt. Värst lär det nog vara då jag går över på dagen... haha! Har inte haft ett enda dagpass sedan slutet av mars. Fast det sitter nog mer eller mindre i ryggmärgen ändå och av erfarenhet vet jag att det går snabbt att springa in kängorna.
Samtidigt som jag kommer att sakna nattpassen, så längtar jag lite till dagen. Blir lite mer rutin i det hela och tröttheten är inte lika enorm. Har vart på chefen om att få prova på tre-skift, d.v.s både natt och dag, men helst inte samma vecka... Får se om det går att ordna för då får jag ju som det bästa av två världar.
Hörde att två av mina arbetskollegor sökt vub:ar nu till hösten och jag håller tummarna för att dem kommer in. Inte för att jag inte vill ha dem kvar på avdelningen, men för att jag vet att det är det här dem vill :-)

Slutsvamlat är det nu. Istället ska tv:n få min uppmärksamhet ett tag.
Tjingeling på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar