onsdag 26 juni 2013

Gulasch, slut ledighet och tankebrist

Bloggar inte så ofta nu för tiden, men har haft fullt upp med att inte tänka så mycket. Eller ja, tänka gör jag ju, men inte på sådana där allvarliga saker och sådant man kan diskutera. Orkar liksom inte bry mig så mycket just nu. Kommer väl tillbaka då jobbet åter kallar på en. På söndag typ. Jag tror, även om jag kommer jobba mycket nu resten av sommaren, att jag ändå gjorde rätt som delade upp min ledighet. Nu känns det så i alla fall. Och som en arbetskollega sa, ska man ändå inte ut å resa spelar det ju ingen roll. Det hade hon så rätt i! Vi kan ju inte planera sådant så väl eftersom vi aldrig vet hur Niclas ska jobba... rätt trist i längden kan jag säga. Vi kan ju fara å resa vintertid typ för då är det mindre jobb för hans del.
Fick idag upp ett litet il gällande matlagningen och gjorde fiskgratäng. Inte för att skryta, men den jag gör är riktigt god! Imorgon tänker jag fortsätta mitt matlagningsrace och göra nåt jag aldrig gjort, men åt för herrans många år sedan: gulasch. Inte soppan, utan grytan. Yummie!! Hoppas jag det bli alla fall... Till det är tanken att jag ska göra grekiskt lantbröd, så det lär bli typ en hemmadag imorgon. Brödet tar dryga 3 timmar att göra och likaså är nog med grytan som ska koka 1-2 timmar och så lite till med potatisen. Såååå... det är bara komma å störa! Kaffe finns alltid, men bullarna blev uppätna idag, så fikat får ni själva ta med ;-)

Å på tal om fika! Jag längtar massor till vi kan skörda jordgubbarna! Gissa att det har kommit en drös som bara väntar på att få mogna... Ojojoj så gott!

Lånad bild från google... Visst ser det gott ut? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar