tisdag 30 april 2013

Försöker hålla ett tempo

Min tanke är att göra lite varje dag. Alltså, försöka att inte göra allt som är tänkt på en och samma dag för att sedan ligga däckad i minst tre... Så igår hann jag då med en hel del, i ett relativt lugnt tempo. Idag har jag gått en rask promenad på ca 4 km med jycken, tagit golven lite snabbt (fullt med hår, damm och den där j**la sanden!). Tänker torka klart i köket, de ytor jag sällan torkar för att sedan ta en dusch, vila lite och sedan bege mig till första nattpasset av tre denna vecka. Och så här tänker jag göra resten av veckan. Lite grann varje dag + en promenad, vila och mat innan jobbet. Bra va? Observera nu att det är tanken. Sen om det går vägen som jag vill är en helt annan femma!

Idag är det då Valborgsmässoafton. Vanligtvis brukar jag vara ledig denna dag (har bara blivit så) och brukar fira med lite grillat, se nån brasa, godis och tillsammans med nära å kära. I år? Ja då är Niclas och jobbar, barnen är inte här och jag jobbar natt. 
Jag hoppas ni alla har en mycket trevlig Valborg! Njut av denna kväll för mig med ;-)

Tjingeling


Mysigt va? Synd att det nästan alltid ska vara så ruggigt här "upp" för det där ser då riktigt ljummet och härligt ut!
(bild lånad från google)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar