måndag 29 april 2013

En måndag i slutet av april

Planeringen idag ser ut som följande: städa och bak, handla presenter åt tjohalia till hon fyller år. Om jag kommer lyckas med det? Det återstår att se! Handla kommer jag definitivt att göra för det är ett måste om jag ska hinna innan hennes födelsedag. Städa får vi se och bakningen måste jag också hinna för det kommer inte finnas tid till det annars. Jobbar natt från imorgon och tre nätter, vakar av på fredag. Då hämtar jag hem tjohalia och sen är det kalasande på söndag... Sådana här dagar önskar jag att min energi hade varit på topp och orken mer än någonsin. Men det är väl "bara" å bita ihop. Tänker göra vanliga kanelbullar, morotskaka och sommarkaka. Sen får resten bli köpt eller nåt för jag orkar nog inte mer än så.
Igår klarade jag att städa bilen invändigt, vattna blommorna, städa i terrariet och där tog orken slut. Det blev ju då nåt i alla fall och är bättre än ingenting. Idag regnar det ju så då är innejobb att föredra.
Nä. Hopp i nå kläder, kolla över vad som behövs handla och ta tag i den biten. Då har jag gjort en del som förmodligen är den viktigaste.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar