söndag 14 april 2013

Ni vet det här med hockeyn? Typ slutspelet?

Hockey, eller sport överhuvudtaget ligger mig inte varmt om hjärtat. Längre. En gång i tiden hängde jag med lite lätt vad gäller elitserien i hockey. Jag hängde med för jag hade inget val, om hur det gick för vårat lokala hockeylag och i övrigt såg jag när landslaget i handboll spelade och visste vilka dåvarande stjärnorna var både i vinter och sommar OS. Lite koll hade jag. Till och med framgångsrika travhästar hade jag koll på. Men framförallt tyckte jag om att se hockey och handboll. Idag? På många år, kan nog säga 12-13 år, har jag inte hängt med alls och inte brytt mig heller om nåt allt.

Nu är det då slutspelen i hockey. SM 2013 och två norrlandslag är i final. Här, i orten mitt emellan, är kommunen delad i två läger: ett som hejar på SAIK och ett som hejar på LHF. Konstigt det dära för när jag växte upp, då var det bara LHF som man pratade om.... nu handlar det här ju om typ 15-20 år sedan och mycket har väl förändrats antar jag!
Idag är det andra matchen av 7 och det är hemmaplan för LHF. Än en gång är tv:n igång här hemma, på hockey. Dessutom är jag själv för tillfället, slog över på kanal 5 och har sett sedan innan nedsläppet. Konstigt  för jag bryr mig ju inte...  Just nu står det 1-0 till LHF och för första gången på länge, på många år, känner jag att någonstans inom mig så hejjar jag på LHF. Har alltid gjort det och kommer nog sannerligen alltid att göra det. Även om jag nu hela tiden sagt att det inte spelar nån roll vilket lag som vinner för det är ändå Pite södra mot Pite norra! ;-D
Men när spelarna i LHF äntrade planen kunde jag inte låta bli att avfyra ett stort leende för mig själv här hemma och tänkta att "fan va skoj om de kammar hem det!"

Så. Hejja Luleå!!!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar