fredag 12 april 2013

Är både glad, ledsen och fundersam...

Dubbelveckan fortsätter... Niclas kom hem i morse och det var så mysigt att få sig en lång, varm kram av han. Det gick några timmar och så ringde det åt han. Nu åker han bort på jobb på måndag och är borta i 11 dagar *suck* Och så jobbar han imorgon kväll. Med andra ord blir det inte mycket tid tillsammans då jag jobbar natt på söndag. Vet ärligt talat inte om jag ska skratta eller gråta så jag gör nog både och. Det är jätteroligt att han äntligen får jobba "lite", men inte det minsta skoj att han inte blir hemma nåt.
På det här, bara för att spä på lite, så blir jag ensam med barnen nästa helg. Gissa vad? Jag jobbar natt fredag, lördag, söndag och måndag. Hehe... Så efter jobbet ska jag ta hand om barnen, fixa mat, städa, tvätta (säkerligen) och så allt annat som hör till. Spännande. Har pratat med pojkarna om att de måste nog hjälpa till lite här hemma och de kommer ställa upp så gott de kan. Kan man ha finare bonuspojkar? Tror inte det!
Även om de ställer upp funderar jag givetvis på hur det här ska gå. Jag behöver mina timmar med sömn för att orka vara vaken hela natten... Nåja. Har jag fixat hittills med jobb, hem och hushåll, barn, hund och allt runtomkring så fixar jag nog nästa helg också. Eller hur? Så istället för att gräma mig, tänker jag ta och njuta av denna helg innan det är dax att "ta tjuren vid hornen" och göra nytta!

Så jag tycker ni också ska göra det. Njuta av helgen alltså.
Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar