onsdag 10 april 2013

Vaknar upp till ännu en strålande dag!

Jag tror det kan vara nåt galet med vädergudarna denna vecka, eller så har de helt enkelt missat att jag är långledig (som en kollega skrev på facebook). Men lite så känns det eftersom det oftast brukar vara lite sämre väder då jag inte jobbar.
Idag vaknade jag upp av att solens strålar letade sig in i sovrummet och kittlade så där skönt i ansiktet. Inte en enda dålig dag sedan i lördags då jag vakade av från nattpassen! Underbart. Tänkte ju först att den här veckan skulle bestå av vårstädning av huset, typ ett rum per dag. Gissa vad? Jag har inte städat ett dugg än. Inte så som var tänkt i alla fall. Kom på att jag hellre njuter av långa promenader, härligt sällskap i form av vänner, barnen och helt enkelt bara vara. Den dagen jag vaknar upp och känner att städningen är ett prio, då kommer det att städas, alltså vårstädas. Vardagsstädningen försvinner ju inte...

Idag? Tänker jag njuta av det härliga vädret, men först vakna upp ordentligt med en kopp thé och lite frukost. Lugn och ro är nyckelorden på morgonen denna vecka!

Tjingeling

(bild lånad från google)

Haha! Härlig bild. Det är nästan så här det känns med vårstädningen, onödig. Ta vara på dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar