tisdag 30 april 2013

Om än det blev lite förskjutet

Jag har handlat present åt tjohalia, storhandlat hem, bakat bullar, ätit middag hos Bia, vart med bilen till svågern (tack!), gjort morotskaka och städat stora delar av köket... Typ tagit fönster, torkat av vintrin - och hörnskåpet... Ja, sånt som kanske inte görs så ofta. Hehe... Känner mig mycket nöjd med dagen, om än det är mitt i natten nu och ska man vara petig, nästa dag.
Min tanke med årets vårstädning är att torka sådant som jag sällan torkar, sådant som glöms bort. Så imorgon, eller senare idag, tänker jag ta nåt mer som sällan tas. Vad det blir vet jag inte än och om det verkligen blir så, det återstår att se. Nu är jag då mestadels trött och slut, men glad över att jag orkade så pass ändå. Många pauser har det blivit, lite tv-tittande och lite surfande på ansiktsboken.

Hade tänkt att försöka vara vaken lite till, men tror jag ska ta mig nåt att äta och sedan studsa (det är så det känns nu för tiden) till sängs. Förhoppningsvis kan jag sova så pass att jag klarar morgondagen, eller dagens nattpass. Det som är mest härligt är att jag bara har en sak till att baka inför tjohalias födelsedag, resten fixar syrran. Super! Där försvann lite av pressen och stressen att hinna så mycket som möjligt. Nu kan jag fokusera på lite städning, promenader med jycken och jobbet.

Med det här säger jag god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar