söndag 7 april 2013

Jag blev sugen på att baka!

Läser lite här och där på fäjsboken om bakning av olika de slag och så blev jag så där akut sugen på kanelbullar, nybakta med kall mjölk. Mmmm!! Så jag tror jag ska ägna en del av veckan till att baka lite. Bullar, rutor av olika de slag och kanske matbröd. Fast det är klart, jag kan ju aldrig planera då dagarna alltid ser olika ut, men jag kan ju tänka att jag ska det  och sedan hoppas på att jag har en "bra" vecka :-)

I övrigt knatar det på här hemma.Gick ändå rätt ok att vända tillbaka dygnet. Jag var superseg igår men lyckades ändå att gå en liten rask promenad och snabbstäda lite här hemma. Dammsuga, skura och plocka undan. Men det var med ren enveten vilja jag klarade av det! Natten gick helt ok att sova och imorse steg jag upp vid 10. Däremot fasar jag lite för nästa gång barnen kommer då jag jobbar fre, lör, sön och måndag... Blir intressant att se om jag klarar av att sova nåt då barnen är hemma. Hehe... Den som vill får mer än gärna ta hem tjohalia hos sig på en lekstund *med bedjande ögon* :-P
Men nu ska jag inte tänka på det utan njuta av min lediga vecka! Får hoppas på soliga dagar så jag kan ta låååånga promenader med jycken. Vet ni vad? Idag då jag gick så kom jag på att jag kan ju börja om med att jogga. Så skönt det ska bli! Har inte velat jogga vintertid då det bitvis är halkigt ute.... Känner inte riktigt för att riskera benbrott...

Nä. Isäng med tjohalia och så njuta av kvällen med karl´n <3

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar