måndag 8 april 2013

En strålande dag och en strålande början på veckan!

Sov inte många timmar under natten så bestämde mig för att lägga mig en stund efter att barnen farit till skolan. Det blev en lång stund, typ 4 timmar. Men det behövde jag nog. När jag vaknade så strålade solen och himlen är blå. Bara hoppas det här håller i sig under min lediga vecka!
Och så fick jag en mycket trevlig nyhet på morgonen också. Men tänker inte avslöja den då jag inte vet om jag får. Men glad blev jag! Så nu strålar jag nog ikapp med solen.
Denna dagen slutar inte här, utan idag fyller även min svåger år och kvällen bjuder på lite firande. Blir, tyvärr, bara jag och tjohalia som far då Niclas åker till Boliden för jobb resten av veckan. Tycker det är lika trist som alltid och hoppas fortfarande på att han en dag får ett fast jobb inom kommunen. Dagtid, måndag till fredag. Men det kanske är att hoppas på för mycket med tanke på hur arbetsmarknaden ser ut...

Ska strax fara å hämta lilltjohalia på skolan. Bestämde att hon får vara ledig idag då hon såg ut som sju svåra år i morse. Stackarna hade knappt sovit nåt. Imorgon däremot får hon lov att vara en stund på fritte så hon får leka av sig lite energi. Och så ska jag se till att vi äter middag innan Niclas beger sig. Tror det blir nåt enkelt idag, nåt barnen tycker om då matsedeln på skolan inte utlovade speciellt omtyckt kost.

Hopp och lek nu!
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar