måndag 30 juni 2014

Mellan hopp och förtvivlan

Nu är det över 20 timmar sedan jag sov och jag har dessutom jobbat 10 timmar natt. Kan meddela att jag är så trött och slut...
Varit med Smoke till veterinären idag. Först togs det röntgenbilder som visade kraftigt inflammerade lungor. Tyvärr troligen även en tumör, men det gick inte att se ordentligt med allt det inflammerade... Sedan togs det prover. Lever och njurvärden bra, sockret bra, men det visade givetvis en väldigt kraftig inflammation. Så han blev insatt på antibiotika, i tablettform. Och nästa vecka, på onsdag, är det ny röntgen som gäller för att se om det kan vara en tumör ändå.
Så nu är hoppet högt om att det "bara" är en lunginflammation, men de förtvivlade tankarna gnager inom mig... Har länge trott att det är nåt med han som jag inte kunnat sätta fingret på. Periodvis, inte alltid.

Nä.. nu ska jag försöka vila ett par timmar innan tjohalia kommer hem... en tung dag det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar