torsdag 12 juni 2014

Torsdag 12 juni

Först hade jag tänkt att jag skulle visa bilder dag för dag... och visa "projektet" så att säga, men har ändrat mig och bilder kommer då det är klart. Dock så kommer jag visa bordet innan alla stolar är klara för annars blir det rätt lång väntan. Än så länge ser det hyfsat ut... men jag är lite missnöjd och tycker grundfärgen har runnit lite mycket, trots lite färg på penseln. *suck* Samtidigt tycker jag väl att det liksom ska se målat ut, hemmagjort. I annat fall hade vi lika gärna kunnat köpa helt nytt!
Andra lagret med grundfärg gjorde jag mitt på dagen idag. Imorgon blir det första varvet med lackfärgen, alltså slutfärgen. Får se om det kan behövas två av den också. Märker att jag nog behöver köpa lite mer grundfärg.. hehe.. det går åt en del. Fast det är väl bättre om man gör det ordentligt, eller hur?

Inatt är det dags för ett nattpass. Sedan är jag ledig till nästa fredag, midsommarafton. Då jäklar kommer jag jobba! Först tre nätter, ledig två och sedan fem efter det. Kommer göra 80 timmar på 10 dagar. Efter det ledig 4 för att jobba helgen igen och så vidare... Så nästa vecka (från midsommar) kommer jag tillbringa all min tid på jobbet och sedan för att sova och äta. Har en känsla av att det kommer bli rätt tungt.. Fram till dess tänker jag då njuta av min ledighet och har så gjort alla dessa dagar jag vart ledig (16). Har träffat arbetskollegor, umgåtts med vänner och bekanta. Slöat mig, solat lite (syns dock inte!), druckit nån kall öl, sett på fina studenter vid balen, skrattat med min dotter... ja, listan kan göras lång.
Nu tänker jag då försöka se till så att vi får oss nå mat. Har gjort den "nytta" jag tänkte så som måla, städa, gå promenad, vattna inomhus blommorna.. Äta, vila och sen iväg på jobb.

Ha de gott!
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar