onsdag 4 juni 2014

Det går inte som jag planerat

Mina planer går i kras hela tiden och ingen annan att skylla på an mig själv. I måndags hade jag tänkt göra så himla mycket, men inget gjordes. Absolut inget. Fast istället hade jag en massa besök! Och det var riktigt roligt! Igår hade jag bestämt mig för att göra en massa ute då vädret var så strålande. Somnade på soffan på morgonen/förmiddagen precis som på måndagen... Gjorde visserligen en hel del ändå och fick en drös blommor planterade i olika krukor, vattnade dem och plantorna i odlingarna, lagade middag och städade undan + dammsög. Idag var min tanke att INTE somna på soffan, laga en massa mat, fixa ute, gå på långpromenad... ja, ni vet... Gissa vad? Jag somnade på soffan. Igen. Har nyligen vaknat.
Men jag skyller den här gången på en nästintill sömnlös natt med mycket värk och att sova på soffan en stund blev faktiskt till ett val.
Å andra sidan så har jag gjort precis som jag sa: Inga planer på min ledighet och ta dagen som den kommer.
Därför säger jag nu inte vad jag tänkt göra idag utan göra det jag känner för och det första är nog att äta och sen gå en promenad. Synd att inte vädret stämmer överens med vad dem sagt... här är det molnigt och på vädret som jag tittade på var det strålande sol och + 22 i skuggan. Nåja. Huvudsaken det inte är kallt i alla fall.

Ha det bäst!
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar