måndag 9 juni 2014

9:e juni och en ny vecka

Det regnar en hel del idag, så inget utegöra utan det blir nåt att göra inne istället. Kan passa på att tvätta och städa lite, men inte förrän ikväll. Först blir det akutbesök hos tandis för Niclas del, sedan ska jag köra honom till kotknäckaren för hans extremt dåliga rygg. Efter det har jag tänkt fara på ett kaffebesök och surra en stund.... Niclas lär ändå vila. Det måste han för annars är det ingen idé att knäcka till ryggen.
Får hoppas på uppehåll i morgon så jag får olja in möblerna klart och fixa till där uppe lite grann.
Var ute nyss och såg ett par möss vid utelängan som ruskade sig i regnet och ja... jag vet inte. Kollade läget lite. Det är nu jag önskar vi hade katt. Fast det är inte konstigt att dem håller till där med tanke på att under hösten håller dem till i huset. Vi tar död på några stycken varje år. Börjar liksom bli van. Så länge det inte blir hur många som helst, då blir det utrotning med anticimex hjälp.
Snart är det sommarlov för barnen också. På onsdag är det dags för examen och jag vet att dem längtar nå oerhört mycket! De behöver denna vila från skolan, precis som vi som jobbar behöver semester för att ladda upp inför en lång höst och vinter. Vi har inte planerat nåt för i sommar, utan vi tar dagarna som dem kommer.

Nä, nu ska jag sluta svamla... blir ju inget seriöst av det här. Hoppas ni alla får en riktigt bra dag och myser trots regn och rusk. Eller ja, det är väl inte regn och rusk i hela landet.. så ni andra får väl passa på att njuta av solen!
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar