söndag 8 juni 2014

8:e juni och inget märkvärdigt

Ja nu är det inte många dagar kvar på min långledighet. På torsdag gör jag mitt nattpass, men i och för sig.. är ju ledig 7 dagar efter det också. Ska inte klaga för det här var en riktigt bra ledighet med värme, sol och mycket umgänge med nära och kära, vänner och bekanta.
Har hunnit plantera lite blommor i krukor här ute på bron, igår klippte jag den lilla gräsmattan vi har och Niclas gick med grästrimmern... högt gräs vid huset och kanterna runt gården. Mycket högt. Det krattade jag sen upp och nu börjar det se helt ok ut. Idag blir det att handla lite jord och annat nödvändigt så vi kan få till våra små odlingar och gräsmattan. Många säger att vi inte ska gödsla gräsmattan, men vi har kanske gräs på 1/4 och det är inte ett dugg fint. Och så ska vi se på lite utemöbler. Kanske, men bara kanske blir det ett köp också. Vi måste ha nåt uppe på altanen för det bord vi haft är väldigt snett och vint. Någon har suttit sönder det. Synd, för det hade gott och väl kunnat användas. Nåja. Nu får vi planera lite och göra det så fint det går.
De utlovade bilderna kommer. Så småningom ;-) Har bara tänkt få tummen ur det berömda och ta med mig mobilen ut. Vill bara fixa till först.

Med det här önskar jag er en härlig och avkopplande söndag!
Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar