onsdag 2 juli 2014

Dag 3, fast 2

Såå... då har det gått snart två dagar sedan beskedet. Smoke är inne på sin tredje dag med antibiotika. Det var ju så tur att jag hade en förmiddagstid hos veterinären och kunde ge första dosen redan kl 11.
Redan måndagskväll var han som en ny hund. Hälsade på alla som kom, viftade på svansen och jag hade lyckats få i honom maten. Igår fortsatte det och det är ett bra tag sen jag såg han så där. Ut flera gånger för att lukta på gräset, titta sig omkring, hälsa på dem som kom. Och så åt han två mål mat! Det har inte hänt på nästan 2 veckor. Visserligen hade han feber igår, 39,3 men det verkade inte bekomma honom så värst mycket. Visst, han var inte exakt som han brukar, men piggare ändå. Men jag tror det är ett litet bakslag idag... har fått i han antibiotikatabletterna, men han luktade bara på leversnittarna. Ville inte ha dem. Har alltså gett han goda leversnittar samtidigt och även i maten för att han ska äta... Men denna gången gick det inte. Ska kolla febern sen och se.

Själv har jag fått sova lite. Å inte så lite heller! Sov otroligt lite fredag, lördag, söndag och måndag. Så till igår sov jag drygt 10 timmar! Var så utmattad efter all oro, nedstämdhet, jobb, lite sömn och mindre roliga besked.
Har en ledig dag idag, så också igår, imorgon och först på fredag kväll går jag på nattpass 1 av 3.
För tillfället sitter jag i soffan med en kopp kaffe, det är tyst, lugnt och skönt. Tjohalia sover sin andra natt på soffan... vet inte varför. Men tror det handlar om Smoke. Hon är rädd att nåt ska hända och förmodligen känns det tryggt att sova här nere.
Hade tänkt försöka hitta på nåt idag, men har ingen aning om vad. Igår hade jag tänkt att jag skulle sätta igång att göra om skrivbordet jag fick av brorsan. Men tjohalia vill ha det som det är. Gissa vad hon istället vill? Hon vill måla om väggarna i sitt rum. Till vita. Men å andra sidan är det nästan lättare än att göra om skrivbordet, så varför inte? Tror hon börjar känna att lila väggar är lite för "barnsligt" för hennes del och jag antar att det är dags att göra om hennes rum så att det blir något mer ungdomligt. Jaja. Bara kavla upp ärmarna!

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar