söndag 20 juli 2014

Våran första "riktiga" dejt!

Vet ni om en sak? Jag och Niclas har varit med varandra i snart 8 år. Under dessa år har vi aldrig gått ut och ätit gott följt av en helkväll tillsammans. Vi har varit och ätit, absolut. Men inte druckit gott och fortsatt kvällen, utan istället farit hem. Vi har varit ut och haft roligt, men då har det ju oftast varit efter en fest hos nån... Eller på varsitt håll, varsin gång. Ja, ni vet. Just så här: må skönt hemma, göra sig fin, få skjuts ut (stort tack för det Marcus!), äta och dricka gott, må väl och bara vara med varandra. Dricka gott, bli lullig, fortsätta kvällen/natten tills vi blev less och utan att se på klockan. Äta skräpmat (som sig bör) få skjuts hem (stort tack till Jennie för det!) och sedan somna gott med ett leende på läpparna. Det kallar jag en mycket bra kväll. Eller hur?
Det var nästan exakt så vi hade det också.

Började på eftermiddagen av att njuta av en god och kall runöl uppe på våran solaltan. Vi har ju det fantastiskt fint där uppe!




Sen så tog jag mig en lång och mycket välbehövlig dusch, haha! Ja, det är riktigt hett ute även idag. Och jag sitter inne... Men bara en stund till!

Min underbart snygga karl! Jag är nog fortfarande lika kär nu som för 8 år sedan, om inte ännu mer. 

Så här ser förresten runölet ut. Den är supergod! Även de som inte tycker om öl, kan faktiskt läskas med denna. Kanske inte konstigt att den har vunnit godaste, ljusa lager i 5 år. Prova vettja och du kommer inte bli missnöjd. Enda "problemet" är att det är en beställningsvara på systemet och går endast att köpa backvis. 

Sen fick vi skjuts ut till 1906, som då är en restaurang i samma hus som stadshotellet. Därav namnet, det var då det började serveras mat där för gästerna. Eller nåt sånt har jag då läst i alla fall. Jag hade bokat bord på uteserveringen. 


Niclas har "äntligen" fått en massa bilder på mig. Är ju liksom väldigt kameraskygg och fastnar sällan! Men den här gången lät jag han ta några bilder. Varför inte liksom? En av bilderna lägger han här ut på facebook. Den har liksom fått 70 "likes". Haha! Måste vara att det typ aldrig kommer nå bilder på mig.... 


Här är två av dem...


På dem här bilderna går det ju även att se ungefär hur mysigt det är att sitta där på uteserveringen. Och vad vi åt? Jo, detta....


Tyvärr tog jag ju aldrig kort på maten då vi fick in den, så det här är ju en lånad bild fr google...
Det är något som kallas för Black rock grill. Man kan välja mellan oxfile och rådjur. Vi valde oxe. Man får in en talrik som ser ut så där, en rå och färsk bit av oxfilé och grönsaker, men bara på ena sidan. Sedan två tillbehör som är ett kryddsmör och så madeirasås (hur det nu stavas) och så får man välja mellan pommes och bakad potatis. Vi tog pommes vilket innebär mindre kladd... Och så steker man på stenen som då är en 450-grader varm lavasten. Blir sååå gott!! Till detta tog Niclas en öl (som inte var god) och jag en flaska (??) av husets röda, som var helt ok. 



När vi ätit klart fick vi sällskap av två karlar som skulle äta en bit mat (de tog samma). Ena känner Niclas lite, och jo, det var på vårat initiativ som de fick sitta med oss. Och det blev en mycket rolig stund! Många skratt.  Surr om allt möjligt. Precis så där som det ska vara.
Efter en stund for vi vidare till Sjöbodan där vi sedan stannade ett bra tag. Drack ännu mera (kan säga att jag var liksom gode onykter då vi gick därifrån) och träffade många roliga och mycket trevliga personer! 
Jag är så tacksam för den här kvällen. Så otroligt glad! Och jag kan med handen på hjärtat säga att det är nog bra att inte göra så här ofta. Bättre sällan och få det så bra det bara går att få det, än att det blir en "vana". 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar