onsdag 30 juli 2014

En "nystart"!

Det tog sin tid, men nu äntligen har jag fått tummen ur det berömda! Istället för att avundsjukt se på när "alla andra" kan träna, tränar och visar resultat på FB, så har jag själv påbörjat en mild hemmaträning.
Sa ju för ett tag sen att jag tänkt göra det under semestern och ja, det tog ju några dagar in i den innan jag påbörjade. Men bättre sent än aldrig, eller hur?

Min strategi är som sådan att jag ska träna lite varje dag. Lite så där lagom så att det känns att kroppen arbetar, men så pass lite att jag (förhoppningsvis) inte får mer ont. Nu gäller det bara att ge sig fan på att göra det också!
När jag sen börjar om att jobba är min tanke att träna de dagar jag är ledig för att försöka förhindra att jag tar ut mig för mycket. Den risken är ju tämligen stor om jag tränar samma dag som jag ska jobba... Tyvärr måste jag ju hela tiden tänka på att lyssna på kroppen och göra det bästa av situationen. Lite mer extra än många andra.
Så det jag gör nu är lite enkla yogaövningar för ryggen och så typ styrketräning med enbart kroppen: benböj, plankan, sit-ups, rygg-ups, tricepsböj och sådana liknande övningar. Sen är min tanke att öka på övningarna och kanske även till slut börja använda mig av de redskap vi har här hemma. Men det är nog en bit dit.. Har inte tränat på många, många år + att kroppen har totalt säckat ihop. Det känns nu då jag har gjort dessa övningar i sakta mak och försiktigt. Nåja. Skam den som ger sig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar