fredag 1 augusti 2014

Semester pågår!

Ja, nu har snart första veckan av semester gått och jag har inte gjort mest.. haha! Men å andra sidan, är det inte det semester handlar om? Att ta dag en dag i taget, vila och återfå lite energi?
I onsdags bestämde jag mig: nu ska jag fixa till så att kroppen bli mer hållbar så kanske jag orkar jobba några år till. Min tanke är att ta några promenader i veckan och varje dag göra övningar för att stärka ryggen. Eller "korsetten". För jag är mycket svag... Det är några enkla yogaövningar för ryggen och så några övningar för att stärka muskulaturen. När semestern är slut kommer jag att göra detta de dagar jag är ledig för att inte ta ut mig för mycket. Så nu vill jag ha lite hejjarop! :-P

Nu på måndag far tjohalia med sin pappa och dennes kompis och dotter ner till Malmö. De kommer vara borta 10 dagar så jag kommer inte träffa min älskade dotter på nästan två veckor! Känns märkligt. Är glad för hennes skull, att hon får göra nåt än bara vara hemma denna sommar. Men samtidigt orolig att nåt ska hända... Det har varit så otroligt mycket olyckor och annat hemskt senaste tiden. Fast å andra sidan är det ju ingen idé att tänka så. Jag kommer givetvis att sakna henne nåt oerhört!

Så vad ska jag göra dessa dagar? Har ingen aning. Men det får nog fortsätta i samma anda som nu, ta en dag i taget och ja, hitta på nåt helt enkelt. Det jag absolut tänker göra är att hälsa på de personer jag sällan träffar. Ta igen lite tid och återknyta lite band. Jag tycker det är på tiden och det behövs.

Så med det här önskar jag er alla en fortsatt härlig sommar! För nä, den är inte över. Inte än. Visst har ni sett vad det blir för väder till veckan? ;-)
Ha det bäst alla underbara!
Tjingeling!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar