torsdag 21 augusti 2014

Första skoldagen

Då är tjohalia på sin första skoldag. Lite nya klasskamrater, en ny fröken och en annan skola. Kommunen har ju bestämt att de ska bygga om/renovera en drös skolor. Samtidigt. Så då har man sagt att 4:or och 5:or från hennes förra skola ska gå på en högstadieskola. De yngre har dem hyst in i ett hus på Strömbacka, en gymnasieskola. Vet inte riktigt hur dem tänkte där.. kanske skulle dem ha tagit en skola i taget?
Men det blir nog bra. Hade en dotter i morse som var eld och lågor över att börja årskurs 4 och var full i energi då jag skjutsade henne dit. Får hoppas att det blir ett bra år.
Själv är jag ledig fram till nästa fredag, alltså en vecka till. Ska försöka röja undan här hemma och göra lite höst, så slipper jag det sen. Bort med blommor, ställa undan möbler, rensa i förråden ute på gården och plocka in de bär som finns kvar. För tillfället bakar jag lite, grova tekakor eftersom jag är så fruktat less brödet fr affären! Tror jag ska ta upp bakningen igen och börja om att baka matbröd. Även om dem innehåller vitt mjöl så är dem nog hälsosammare än det bröd man köper.
I övrigt tänker jag inte göra så mycket mer här hemma just idag. Eftermiddagen kommer i bestå i att fixa lite kläder åt tjohalia... Hon behöver bland annat ett regnställ så hon kan vara ute utan att bli dyngsur. Idag fick hon låna min regnjacka, lite smått stor, men får duga för en dag. Sen har jag även tänkt försöka hitta lite byxor och nån tröja. Framförallt byxor. Hennes som hon har börjar se ut som high-water byxor. Haha! Hon växer så det knakar. Mätte henne för några veckor sen och då var hon 158 cm lång. Tror hon kommer bli en lång kvinna om hon inte stannar av snart.

Nä. Nu göra nåt annat istället för att sitta här och skriva en massa ointressant. Hoppas ni alla får en bra dag, trots regn och rusk.
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar