måndag 4 augusti 2014

Andra veckan semester påbörjad

Har gått in på andra veckan av semestern och har 24 dagar kvar, 25 om man räknar med sista dagen då jag går på 21.00.
Tjohalia lämnade jag hos pappa sin i lördags och idag begav dem sig söderut. De ska ända ner Malmö och förmodligen även över till Danmark en sväng. 10 dagar ska de vara borta och mitt mammahjärta är oroligt. Det har varit så många olyckor efter vägarna senaste tiden... Men samtidigt är jag så glad för hennes skull, för tänk vilket härligt slut på sommarlovet!
Så därför är jag då liksom nästintill sysslolös ett bra tag framöver... Niclas jobbar ju, så fram till fredag är jag då helt själv. Hm... inte roligt. Idag har jag varit sysselsatt med en jävla massa städning. I brist på annat liksom. Har passat på att torka lite efter väggarna och listerna. Det är kvar smuts efter att Smoke skakat av sig. Hehe... Ni som har hund vet hur det kan bli. Nån dag, då jag åter igen har lite att göra, ska jag storstäda badrummet. Det kan behövas. Och även köket kan behöva sig en omgång.

Jaja. Det blev bara "städsnack" nu tydligen. I helgen var jag ut en sväng och hade jätteroligt! Det började med att brorsan skulle ha inflyttningsfest, men det var så få som tackat ja, så han ställde in. Då gick mina planer liksom i stöpet.. Var några timmar på watercrossen med tjohalia, skjutsa hon sen till pappa sin och åkte hem. Var sugen på att dricka lite gott och gå ut, men fick huvudvärk. Så jag tog bilen, körde till syrran och drack en kopp kaffe. Där drack dem öl, cider och grogg. Jag föll för grupptrycket och tog en cider av brorsan ;-) Och det blev lite mer.. Sen var vi ut på Sjöbodan, vilket var riktigt skoj! Rockade lös så mycket på dansgolvet till Midnight Express som spelade. Så pass mycket att jag fortfarande har mycket ont i min nacke.. hahaha! Det ska kännas att man har roligt. Eller nåt sånt.
Gårdagen spenderade jag och Niclas ute på vattnet i lilla optimistjollen. Drog efter aborre. Inte bara en fick vi, utan nånstans över 30. Niclas säger 33, men jag tror ärligt talat det blev fler. Vi hade ingen påse med oss så vi slängde ju tillbaka alla. Tills jag drog upp en stor en! Då bestämde vi oss för att lägga den i båten. 8 till gjorde vi så med. Ikväll blir det rökt aborre med tillbehör som middag. Mums!

Strax gå å göra i ordning inför middagen, så tjingeling på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar