onsdag 6 augusti 2014

Träningen vecka 2 (nä, har inte startat en träningsblogg ;-) )

Hur det går med träningen? Jo, tack. Rätt så bra ändå! För precis en vecka sedan bestämde jag mig för att börja träna lite smått. Ska ju liksom hålla några år till... Så jag hittade på nätet lite hemmaövningar så som benböj, tricepsböj och sit-ups. Men även mycket bra yogaövningar för ryggen. Det finns ju hur mycket som helst på nätet om träning och det bästa med det är att jag får göra det hemma, för mig själv.
Så onsdagen inledde jag med att gå en kortare promenad, göra lite "styrkeövningar" och några yogaövningar. Torsdag gjorde jag båda sorters övningar och likaså fredag, då jag tror att jag gick en promenad också... Lördag var jag ut och rockade så mycket på dansgolvet att jag struntade i att göra nåt både lördag och söndag. Tyvärr blev det inget måndag heller, men då städade jag en massa. Typ skrubbade väggar och lister i hallen... det var en rätt bra träning det med.
Igår blev det yogaövningar i ca 45 minuter och idag blir det en rask promenad, styrkeövningar och yoga. Känner att jag måste bränna bort lite negativ energi. Känner mig inte i form.. nåt stör mig, men kan för mitt liv inte komma på vad.

Ni som kan det här med träning: stämmer det att det går lättare att träna upp sig då man har en grundstyrka/grundkondition sedan tidigare? Nu är det ju väldigt länge sen jag tränade, men har ju inte suttit still senaste åren. För när jag gjorde benböjen i onsdags, klarade jag bara ett visst antal. Men kunde öka väldigt snabbt. Redan fredagen, tredje dagen, gjorde jag tredubbelt många. Tänk nu också på att jag håller igen för att inte ta ut mig för mycket då risken för ett skov i fibron hänger i luften...

Nä. Dags att carpe diem och sådant!
Tjingeling!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar