torsdag 3 juli 2014

Utmana mig själv?

Har ju snart semester, eller snart å snart, men om tre veckor. Och endast 10 nätter!! Var bara tvungen att tillägga det. Då kommer jag vara ledig i 34 dagar sammanlagt och förmodligen ha en hel del tid till övers...
Jag har ju pratat många gånger om att jag skulle vilja börja träna igen, men orken finns inte, energin finns inte och tyvärr är jag nu så nedbruten muskelmässigt att jag ärligt talat inte tror det finns nåt kvar. Ja, förutom till att röra sig då.
I flera års tid har försökt börja med träning och oftast då jag har semester så att jag ska ha ork över till det. Vill ju så gärna ha lite bättre fysik och klara av mitt jobb... Men så fort jag har börjat om att jobba, har allt fallit pladask och inget mer har gjorts. Detta har gjort mig ledsen och inte speciellt villig till att ta upp nån form av träning heller. Fast jag vet att det vore nyttigt för mig.

Så. Då googlade jag idag och fann denna sida: http://30dayfitnesschallenges.com/  Där det finns dem här utmaningarna på 30 dagar som väldigt många har gjort. På den här sidan fanns det lite av varje och jag fastnade för två stycken varav den ena kanske blir något för tung för mig... men tänk om jag börjar med den ena och så månaden därpå gör jag den som är tyngre? Liksom för att ha fått upp lite styrka och kanske även lie kondition?
Min tanke är att jobba natt ett tag till och träna på mina lediga dagar. Ge mig fan på att klara av det! Det betyder då även att städning av hemmet inte kommer att hända lika ofta som nu. Men så blir det ju. För min del går det inte att göra både och... inte varje dag i alla fall.

Dessa två handlar det om:



Det är ju då den nedre som är lite mer... och inte så lite mer... men det är varierande övningar och det kan ju iofs vara bra för min del... Vet inte hur jag ska göra. Men vad tror ni? Ska jag som är helt otränad, har värk och så, börja med den övre och se? 
Kom gärna med förslag!

Ha en bra dag allesammans!
Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar