onsdag 9 juli 2014

Ett stort tack till alla er!

Har precis varit ut på bron... inandats det ljumma, nästan varma luften. De talar om mycket värme idag och det tror jag nog det blir. Redan 17 grader varmt och klockan har bara passerat halv 7.
I måndags tog jag en insomningstablett för att kunna somna. Första gången i mitt liv jag har behövt ta något för att varva ner och komma till ro. Då hade jag vart vaken i 30 timmar, jobbat natt och ja.. ni vet... Igår tänkte jag att tabletten skulle jag strunta i. Nog kan jag sova utan. Men nä... natten har varit fylld av konstiga och korta drömmar, minnesbilder av Smoke och tyvärr inte dem fina. Till slut steg jag upp vid 4 och drack en massa. Var så oerhört törstig! Trodde att det skulle räcka, men har bara halvt slumra fram till 05.40.
Får väl lägga mig och sova i solen idag. Vem vet? Kanske får jag lite färg på min mycket bleka kropp. Haha! Blir väl ytterligare ett mirakel i sådana fall.
Gårdagen spenderade jag genom att städa undan allt. Nu finns det inget framme som får mig att tänka på Smoke. Har behållit nödvändiga saker så som matbaren, koppel, sele (som är oanvänd), klotång, ferminatorn (en form av karda) och lite annat... all mat, gosaker och schampon fick Bia ta till sina hundar. Onödigt att ha kvar.
I måndags kom Malin och Marcus förbi... några timmar efter att Smoke fått somna in. Om än jag hade svårt att prata om annat, så var det skönt med sällskap under den dagen. Bia var ju med under tiden... Det behövdes! Hade aldrig kunnat vara själv och jag hoppas hon vet hur mycket det betyder. Det finns inte ord nog att beskriva min tacksamhet med!
Igår på kvällen fick jag besök av Bia igen +  två till av min nära vänner, Lena och Katta. Underbart! Behövde det. Om de bara visste hur mycket dem betyder för mig <3. Men inte att förglömma. Det finns många, många fler som betyder mycket och har visat sådan förståelse och omtanke. Tro mig. Jag kommer aldrig att glömma alla orden, tankarna och kramarna jag har fått dessa dagar! Tack till alla ni! <3

Vi har bestämt oss för att göra en liten minnestavla av Smoke lite senare. Vi ska ha bilder och hans halsband däri. Och så kommer ju så småningom hans aska hem till oss. Den ska få vila i en fin urna här hemma, så att han alltid är med oss. Har då inte hjärta att gräva ner honom.. känns inte bra att göra så mot han.

Nä. Nu ska jag försöka ta tag i dagen. Tänker faktiskt klippa gräset idag, men ska nog vänta en stund. Har på känn att grannarna inte skulle gilla att jag satte igång nu... hehe... Men om ett par timmar så. Vill inte ta det mitt på dagen eftersom de lovat 30 grader ute och på kvällen kommer ju myggjävlarna... *suck* Så
bäst att ta det nu på förmiddagen.
Tack än en gång till er alla och sköt om er!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar