onsdag 4 januari 2012

Känner mig hemsk...

...t sugen på att shoppa en massa grejer! Jag som aldrig brukar vara en sån som vill ha, vill ha och vill ha en massa saker. Men nu så. Jajamen.

Detta vill jag ha. Och göra. Jättegärna:
Allrum och vardagsrum:
En ny stor tv. Gärna minst 60 tum med riktigt bra bild. Orsak: det passar vårt tv rum och då kan vi sätta den vi har upp i allrummet.
Allrummet vill jag göra om. Dit med fåtöljer, ett litet runt bord. Röja upp ordentligt! Sätta tv:n på väggen (den vi har i vardagsrummet nu) dit med hyllor för spelkonsoller och så en praktisk hylla för alla spel.
Jag vill ha nya soffor till vardagsrummet. Gärna i skinn och två treor. Eller så en snyggare och mycket bekväm, stor hörnsoffa i skinn. En ny tv-bänk. Ny datahörna åt Niclas och gärna i vitt. Jag vill ha nåt annat att sätta vår stackars ödla på. Ett nytt terrarie med nya häftiga grejer.
Jag vill måla vårt stora skåp till ett vitt ett. Jag vill ha enhetliga krukor till alla blommorna. Gärna i vitt, eller svart.

KÖK:
Jag vill ha en fullstor kyl, lika bra att köpa en frys till det också. Vitrinskåpet till vardagsrummet så de nya vitvarorna får plats :-)
Måla om väggarna i köket. Måla kaklet så det blir vitt. Måla köksluckorna så dem blir lite snyggare, i vitt. Och så byta ut spis och diskmaskin till vita istället för rostfria. Och så givetvis nå snyggare handtag till köksluckorna. Gärna nya bänkskivor också. Men dem står redan i källaren.

Toaletterna:
Jag vill sätta lister kring fönstrena i badrummet och så nytt kring dörren (tror det är fel där). Nya badrumsmöbler i vitt.Byta ut handfatet till ett nytt ett och så nya rör. Kanske slipper vi alla dessa äckliga "bananflugor". Gärna ett fullstort badkar också.
Och så få klart i lilla toan så klart!

Sovrummet:
Sätta dit golvlister. Enda som behövs. Gärna en ny byrå och hylla i vitt istället för ek (men det är inte så nödvändigt eg.) Och så bygga till den "öppna" garderoben med hyllor. Byta ut taklampan och in med bättre sänglampor. Gärna en ny, platt tv där inne. Kan se fint ut.

Pojkarnas alkover:
Lister. Kan vara bra det. Nya sängar till pojkarna och nya klädförvaringsmöjligheter (har redan mina idéer).

Lillans rum:
Dit med skrivbord och stol, hyllor och bra förvaringsmöjligheter för allt pyssel. Bort med gammalt skruttigt bord, nya gardiner och ny matta.
(kanske måla väggarna en annan färg??=
Och så en säng givetvis.

Hallen:
Vill måla hallen i nån snygg cappochinofärg, nya hallmöbler med bättre förvaring. Måla trappen svart och vit.

Och efter allt det här vill jag ha, eller kanske inte efter, gärna samtidigt! En nyare bil, gärna två st. En till hund, gärna renrasig och gärna en som går att använda till jakt då den ska vara "till nytta" också. Jag vill ha en ny mobil, helst en Samsung Galaxy SII och så vill jag klippa mig. Och så vill jag att lillan får klippa sig också.

Nä men det var nog allt. Än så länge... Hehe... Som sagt. Jag brukar aldrig vilja ha en massa, men helt plötsligt så är det en massa! Och inte blir det billigt heller. Så nu gäller det att prioritera och så kanske se vad som kostar minst... Tror jag ska skriva en lista och punkta av ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar