tisdag 3 januari 2012

Bra början på 2012!

Igår, den andra januari 2012 jobbade jag. Det var måndag, en så kallad "blå" måndag. En del har tagit semester, en jobbade precis som jag gjorde och alla ungar har jullov. Eller en del ungar var på fritte då eftersom deras föräldrar kanske jobbade. Ja, och så vidare.

Under tiden gick funderade jag lite på vad som kommer hända med mig, jobbmässigt. Så jag tog tillfället i akt efter lunch och frågade chefen vad hon tänkt sig med mig. Svaret blev "Jag hade tänkt att du skulle få tjänsten. Om du vill?" Blev så glad att jag kramade henne! Haha! Ingen lyckligare än jag!
En fast tjänst innebär att jag vet vad jag har att gå till. Varje dag om jag så vill, men nån ledig dag är nog bra att ha. En fast tjänst innebär lön varje månad, semester en gång per år, ingen oro för ekonomin (åtminstone inte till en del iaf) och jag kan äntligen börja känna en trygghet även på jobbfronten och ekonomin!

Kan enkelt uttrycka mig så här: en bautasten har fallit från mina axlar!

2 kommentarer:

  1. Stort grattis till din tjänst

    SvaraRadera
  2. Då får man kanske gratulera! Lite försiktigt så där...

    SvaraRadera