lördag 21 januari 2012

Dag 4 - 7 rädslor

1- Att min dotter ska dö före mig
2 - Döden överhuvudtaget (gällande mig själv och mina närmsta)
3 - Höjdrädd, men har sakta men säkert börjat ta tag i det! *stolt*
4 - Att bli lämnad ensam och framförallt känna mig ensammen... (Att vara ensam och att känna sig ensammen är inte samma sak.)
5 - Spindlar. Tycker dock att dem snarare är äckliga än att jag är rädd. Har ingen fobi då jag kan vistas, även sova i samma rum som en liten spindel. Kan även gå ner i källaren där jag vet att det finns en och annan, samt att det är låg i tag ;-P Och jag kan ta kål på dem om jag måste. Såvida det inte är en lite större en för dem är svåra att döda öht.
6 - Pirayor. Japp. Ni läste rätt... Kan knappt se dem på tv. Varför har jag ingen aning om, men det är nåt med dem som jag inte klarar av.
7 - Cancer. Av alla sjukdomar är det den sjukdomen som är värst. Kanske för att man har sett vad den gör både med dem som drabbas och deras anhöriga.


Poängteras ska väl att detta är inte rädslor jag tänker på speciellt ofta och inte heller har jag någon fobi eller ren och skär skräck för det här. Får inte heller panik eller ångest vid tankar eller då jag utsätts för det. Eller jo... kanske höjd då. Har lite smått svårt att klättra upp för en stege eller stå på en mindre yta ett par meter upp. *ryser* Inte kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar