torsdag 5 januari 2012

Jag tycker fortfarande inte att det är roligt!

Det snöar i mängder. Och det har gjort det nån dag och det kommer fortsätta under helgen. Jag har aldrig längtat efter snö, jag tycker inte det är skoj med snö och vill helst ha sommar året runt. Japp. Bor verkligen på fel hörn av jorden.
Men. Jag lovade i höstas att jag skulle göra det bästa av situationen. Det vill säga att jag tänker hur som helst inte klaga på all snö. Låt det snöa. Låt det vara kallt och jävligt. Jag njuter inomhus istället! Det som dock är jobbigt är att köra bil i det här vädret... vet ju aldrig om man kommer fram över huvudtaget. Och jag jobbar i helgen. Snön ska tydligen vräka ner lite till.

Idag var min plan att fara iväg en sväng. Först till en vän för att fira hennes son som fyllde igår och sen till en annan för att fira henne. Får se hur det blir med det då alla pojkar i detta hus fortfarande sover. Meningen är att de ska få skotta. Jo, jag anser att det inte är mer än rätt! Om jag ska hålla på att städa, tvätta och laga mat, då får dem skotta. För inte ska ni tro att om jag skottar slipper jag resten..Åh inte. Då är det bara göra allt det andra också. Därför väntar jag tills dem har vaknat. Enkelt.

Nu tänker jag då klä mig och börja tvätta lite smått, kanske städa lite också i väntan på att alla ska ha vaknat. Imorgon är det jobb igen. Kväll. Sedan hela helgen. Ska nog gå bra, så länge jag tar mig fram efter vägen!

Lev och må alla underbara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar