söndag 10 februari 2013

Vilken helg! Och nu är den snart över...

Gjorde mitt andra arbetspass för helgen idag, och ett dagpass. Som berättat tidigare så var det här mina "extrapass", men jag blev så att säga ordinarie sjuksköterska dessa dagar. Det i sig har gått bra (jag är ju för guds skull sjuksköterska!! Haha!) och det har vart en relativt bra helg måste jag få säga. Idag då jag kom på jobbet möttes jag av mina två nattliga kollegor där de ringde så telefonen glöd. Tydligen har min kollega jag skulle jobba med idag gått och blivit sjuk under natten... Tänk om dess virus kunde ta och lugna ner sig lite! Huva... Alla faller vi som flugor för alla dessa sjukdomar som cirkulerar för fullt. Väntar faktiskt på att bli sjuk nån gång då jag tycker det är underligt att jag inte blivit det än... Men givetvis mycket glad och tacksam för att jag slipper!
Nå, i alla fall så ringde de typ i stort sett alla sköterskorna som finns men ingen kunde/svarade inte. Så till slut tog jag på mig hela avdelningen och bad dem ringa ut en extra undersköterska. Tänkte först att jag kommer ju stressa sönder mig själv idag, men där jag stod med alla piller som skulle delas, fann jag mig själv riktigt lugn och sansad. Bestämde mig för att följa "de gamla syrrornas" tankesätt och ta den tid som behövdes. 09.00 hade jag fått ut all medicin, gett det som skulle ges intravenöst och jag tror nog att alla hade fått frukost. Ett stort tack riktar jag till mina underbara kollegor!! Utan deras insats och engagemang hade det inte gått så här bra. Nöjd och glad är jag över dagen, men väldigt trött och slut i knoppen. För även om mediciner kom ut i tid, är det rätt mycket runt omkring ändå... Telefonen som ringer, dokumentation, rond och så vidare.
Ska strax skicka nån annan i hushållet till att hämta lilltjohalia (orkar inte sätta mig i bilen) och sen blir det lite läxläsning och sängen för den lilla damens del. Själv blir det att bara ta det lugnt resten av kvällen, må gott och sedan njuta av en ledig dag imorgon.

Ha det gott alla underbara!
Tjingeling




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar