tisdag 12 februari 2013

Ger andra råd som jag borde följa själv

Är med i en så kallad sluten grupp på facebook för de som har FMS. Där kan man skriva vad man har på hjärtat - klaga, nåt roligt, nåt ledset, tankar, fungeringar. Ja, allt! Det är rätt skönt då jag kan känna att jag inte vill berätta vare sig här, skriva en status på facebook eller säga till nära och kära hur jag har det och mår. Mycket för att det känns som att jag klagar.. När jag i själva verket bara berättar utan att förvänta mig sympatier och "tycka-synd-om-mig-ord". Mest för att man ska veta varför jag är som jag är...
Men det var inte det jag skulle skriva. Nä, utan många gånger så väljer ju jag att tipsa och ge råd till andra som skriver där. Hänger med i trådarna och vill väl. Tror det handlar mycket om mitt yrkesval, eller nåt sånt. Jag har hunnit ge råd om sjukskrivning, mediciner, prata med nån, KBT, lättare träning... ja, allt möjligt! Gör jag nåt av det själv? Svaret är Nej. Varför? Ja... för att jag inte vill vara till besvär. Vill inte vara en "belastning" för vården, för min familj, för mina vänner, för mig själv... Jag vill tydligen fortsätta låtsas att jag ändå klarar allt som förr. En bubbla, en drömvärld.

Så nu har jag bestämt mig! Jag ska för en tid framöver föra en liten dagbok. Varje kväll skriva ner hur min dag har varit. Vad jag gjort, hur jag känt, värk. Allt! För att sedan visa min läkare och se vad hon säger. Det behövs nog göras nåt snart då min kropp säger ifrån på många olika sätt. Vad tror ni om det? Kan det vara en bra idé? Det här kan ju vara ett sätt för mig också att få ett hum om hur jag eg. har det och jag kommer inte att publicera det här. Utan det är för min egen del och sedan för min läkare så hon kanske kommer på nåt som kan vara bra för mig.

Idag är det då jobb som gäller. Bytte mitt dagpass till ett kvällspass idag och fick mig en ledig förmiddag. Skönt! Tycker det är rätt ok med kvällspass, så länge man slipper dagen efter... Haha! Ska förbi Jennie en sväng, fika och surra lite. Hon fyllde ju år igår.
Ha en bra dag allihopen!
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar