lördag 9 februari 2013

Slöarlördag så det står härliga till!

Har jobbat idag, ett dagpass. Sov som en kratta inatt och var något mör då jag klev upp strax före 06 i morse... Det har gått bra på jobbet, mycket att göra och tiden gick fort.
Väl hemma så fick vi besök av gulliga Anette och Magnus. Lite fika, kaffe och mycket surr blev det! Inte helt fel så här efter en arbetsdag.
Nu halvsitter jag i soffan och känner att ögonlocken är tunga som bly och jag vill bara sova. Tyvärr går det inte så bra så min lilla tjohalia är här <3 Men vi ska se melodifestivalen tillsammans, mysa och bara må gott. Har köpt Marabous choklad med saltlakritz som kvällsgotta. Och den är supergod!! En given favorit.

Nu ikväll hände nåt märkligt som jag inte vart med om tidigare. Skulle "knäcka till" Niclas rygg och det gör jag genom att att han ligger på massagebänken, jag sitter/står över han och lägger händerna bredvid ryggraden och fingrarna utåt. Sen trycker jag ner/uppåt ordentligt efter att han andats ut. Det häver låsningarna och upphakningarna. I vanliga fall går detta bra då jag bara använder händerna som redskap och eg. trycker till med kroppen och dess tyngd. Efter några års masserande har jag lärt mig att inte använda händernas styrka, utan hela kroppen. Det är ju en anledning till att jag fortfarande (emellanåt) kan massera utan att ta ut mig helt och hållet.
Så nu ikväll skulle jag då hjälpa Niclas. Vid första trycket "knäpper" det till i vänster hand, mitt i som på handryggen och sen gjorde det ont som f*n! Och så vid andra trycket blev det samma i höger hand, men något mildare. Fy satan i gatan va ont jag fick. Skulle sen kolla om ryggraden låg rätt och använde händerna precis som jag brukar. Kunde knappt känna och klämma som jag brukar då det smärtade så hemskt.
Smått ledsen är jag nu då jag är rädd att det blir nåt "kroniskt" eller långvarigt. Hade ju som tänkt att ta upp massagen igen, men som det ser ut just nu blir det att vänta lite till.... Fan å! Är så less på att det blir så här :-/  Vill leva normalt igen och ha en fungerande kropp.

Nu börjar melodidfestivalen och jag slutar skriva. Började med härliga skratt då de gjort om texterna till populära låtar.
Ha en underbar lördag kväll allihopen!
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar