torsdag 7 februari 2013

En sån där med många olika tankar

Har jobbat idag och är ledig imorgon. En bra fredag är det för alla barnen kommer hem! Tyvärr jobbar jag lördag och söndag dag, men det går nog det också... Då har jag ju gjort bort mina extrapass och nästa schemaperiod är jag ledig tre helger på raken!
För tillfället är det mycket sommarschema och semestersnack på jobbet. Man (de vill säga cheferna och deras chefer o.s.v) försöker komma på hur perioderna ska se ut och vem som får vad. Så var det en kollega som sa att hon ville ha slutet av augusti och 4 veckor framåt. Det är ju fågeljakten då. Det slog mig att fasen så skoj att vara ledig då, kanske få komma sig ut i skogen och förhoppningsvis låna hund av Hasse så man kan figurera som typ hundförare eller nåt. Så roligt! Kanske går ned i tid under sommaren för att ändå få en del ledighet. Dela upp semestern vore ju nästan mer än perfekt. Typ 1-2 veckor i början av sommaren och så 1-2 veckor i augusti då fisket sätter igång. Hade ju vart perfekt. Och så ner i tid där emellan.
Kan hända att det går att göra så, men vi får se och jag får fundera lite till på hur jag får och ska göra.

Drömmer vore ju om Niclas kunde få sig ett arbete. Då hade det inte vart nå problem för mig att gå ner i tid då allt, som vanligt, handlar om ekonomin. Jag tror själv att jag skulle må bättre och förmodligen skulle allt övrigt gå lite bättre också. Nåja. Vi får se tiden an.

Nu ska jag fortsätta se på en bra serie med hjärtat. Lite mys så här på kvällskvisten sitter inte helt fel.
Tjingeling på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar