onsdag 20 februari 2013

Det löser sig nog!

Hade ett jättebra samtal med chefen idag. Tänk att man kan ha så bra chef? Överlycklig! Tänker inte sjukskriva mig utan istället bege mig ut på lite okänd mark, testa och se om det kan vara nåt för mig. Sedan får vi se hur det blir. Testa måste man ju göra och nu frågar ni er ju självklart vad. Eller hur?
Jag tänker prova att jobba natt i 10 veckor, 77% vilket innebär 14 av 35 nätter. Ja, jag vet... Många säger att jobba natt är inte bra och definitivt inte för en med fibro. Men jag tänker så här: jag blir mer ledig (visst sova lite nån dag så där, men kvällarna är ju fri) och kanske orkar jag då ta upp lite träning? Mer promenader och kanske typ tai chi. Jag måste verkligen stärka kroppen för det här går inte längre... Dessutom är det (oftast) lugnare nattetid (beror ju givetvis på vad man har för patienter och så) och kanske blir jag mindre stressad i mig själv.
Sen under sommaren får vi se hur det blir. För tillfället är jag mycket glad och nöjd över beslutet och hoppas jag är det sen också då de 10 veckorna är över!

Under tiden tänker jag jobba mina pass och tänker ta det mycket lugnare hemmavid så kanske den här s***ns värken ger med sig lite.

Hoppas ni har haft en bra dag!
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar