tisdag 21 maj 2013

Turbyte, planering och snart semester!

Chefen ringde och väckte mig vid 13 idag och undrade om jag hade lust att byta tur, från torsdag till idag. Det kunde jag gå med  och definitivt då jag hörde vad det ger! Extra klirr i kassan är alltid välkommet. Så det blev jobb inatt, ledig imorgon och torsdag. Jobbar sedan fre, lör och sön. Ledig två dagar och sedan jobb ons, tor och fre. Ledig i tre dagar, jobbar tisdag examensveckan och sedan ledig till 30/6!! Yeey!! När jag skriver det så här känns det inte långt bort kan jag meddela.
Har börjat planera lite och funderar på vad vi ska plantera i sommar. Niclas har ju snickrat ihop två stora och jättefina odlingslådor. Han vill gärna morrötter och jag vill även jordgubbar. Tankarna går till att sätta jordgubbsplantor, sätta morrötter, möjligen rädisor, gräslök (fast det blir nog i en kruka bredvid eftersom de har en tendens till att öka i omfång... Kanske smultron? Vore supergott! Sedan blir det att plantera en massa fina blommor i alla fina krukor, fixa lite mer utemöbler (kanske) och så hitta perenner som tål en del sol. Har nämligen tänkt att sätta i en liten blombänk som får mycket eftermiddagssol. När vi flyttade hit var den full av sådana där fina kejsarliljor. Googlar man får man upp lite av varje, men det är sådana som står upp, orangea och blir rätt höga. Det brann av härlig färg då! Men det var fruktat mycket brännässlor och annat ogräs, så jag blev less och skottade bort allt för att slippa skiten. Tänkte att jag skulle hitta nya och göra om. Men nu är jag ju som intresserad av annat också, så vi får se vad det blir. Om det blir nåt för känner jag mig rätt kommer jag bli snål om ingen har nåt som de kan ge bort..? *hintar*

Nä. Ska ta mig en promenix med stressjycken, lyssna på lite ljudbok och må skönt. Sen blir det att fixa i säng tjohalia, förbereda för morgondagen och så studs iväg till jobbet. Hoppas verkligen att det blir en något lugnare natt än föregående...
Tjingeling på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar