onsdag 15 maj 2013

Nån form av "nätskrytsinlägg", eller bara nåt tjafs

Nu har jag gjort mina fem nattpass. Pustar och stånkar för fulla muggar för jag kan meddela att det här med att vara arbetsbakis är inte att leka med! Förresten, varför är inte det ett ord? Borde ju vara det för garanterat är det många som kan använda sig av det.
Vakade av i morse och sov ända till 15, så ca 7 timmar och enda gången jag vaknade till var då Niclas steg upp. Sen har jag vart lika medveten som en sten. Brukar inte göra mest då jag har vakat av. Mest handlar det om att det är så tungt, så segt och alldeles förjävla virrigt i huvudet så att kroppen liksom inte lyder. Det händer även dagen efter jag vakat av. Ibland även en andra dag och då är det mest irriterande och inte så lite frustrerande. Känner ju att tiden inte riktigt räcker till för att sitta i soffan och glo.
Men idag var jag nån form av social då brorsan var här, vart med å handlat lite, krattat en liten del av gården, gått en promis med jycken och plockat hundskit på gården. Mindre roligt att göra det sistnämnda, men tack vara min kärlek till jyckar, är det nåt som man måste stå ut med.
Tänker inte stanna där, utan göra liiite mer, men inte så tunga saker. Typ vattna blommorna, klippa jyckens klor och kanske dra kardan genom hans päls... Och så avsluta med att ta golvena lite snabbt så jag kan komma barfota ur duschen utan att få gratis hundpälstofflor.
Tanken imorgon är att försöka kratta klart, städa upp på gården och förbereda för sommaren och så promenad förståss. För om väderprognosen stämmer kommer det bli en massa sol! Yeeey!! Bara sätta fart nu så morgondagen kommer nån gång.

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar