måndag 27 maj 2013

Snart semester och sommarlov!

Barnen har mindre än två veckor kvar av skolan och jag har endast 4 pass kvar till lite drygt 3,5 veckas ledighet! Jobbar onsdag, torsdag och fredag denna vecka och tisdag nästa vecka. Underbart. Har en hel del att göra här hemma, men tyvärr har jag tappat motivation och lust till nånting alls. Tror det blev lite häftigt att jobba och vara på möhippa i helgen. Jobbade fre-sön och vakade av i morse (visst är det måndag?!). I lördags sov jag typ 5,5 timmar, knappt. Steg upp, gick promenad med jycken, duschade och gjorde mig klar. For iväg och kunde vara med på Anette´s möhippa från 16. Det var väldigt trevligt! Och riktigt god mat! Var ju tyvärr tvungen att bege mig strax efter 20 för att hinna rasta jycken och så iväg på ett nattpass igen.... Kan säga att det känns i kropp och knopp. Det är sådana här gången jag önskar att jag haft en frisk kropp så att man orkat utan att bli så här.
Nåja. Kan ju faktiskt ta en vilodag idag och så göra nå nytta imorgon. Typ. Skulle behöva städas (igen!!), tvättas lite och så göras klart ute på gården.
Jo, förresten. Kommer strax att lägga ut en massa bilder här med en drös leksaker, böcker och mjukisdjur som ska säljas. Hjälper dotra min att göra detta och pengarna går till henne. Det blir mycket billigt förstås och jag kan berätta att det mesta är så gott som i nyskick. Mest bara legat i en låda. Pengarna skall gå till hennes nya cykel, som hon väl behöver då den hon har är på tok för liten. Så var nu snälla och hjälp henne då det är dax! :-D

Nu ska jag göra annat. Så var rädda om varandra och njut av försommaren!
Tjingeling


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar