måndag 27 maj 2013

Dax för "doktorsträff"...

Varning för ett litet klagoinlägg, men behöver skriva av mig lite. Ni behöver ju inte läsa om ni inte vill! :-P Som ni vet fick jag ju ett ordentligt skov i fibron i vintras, typ i november och det varade väldigt länge. Har haft det mycket värre och en del "delar" har förvärrats till den milda grad att jag nog måste söka hjälp för det. Det ena är min käke som gärna låser och hakar upp sig. Så när jag äter och tuggar smäller det rätt mycket. Gör inte speciellt ont, men är ju rätt obehagligt... Tur i oturen är att familjen blivit van och "hör" inte längre allt smällande. Dock är det lite genant att äta med andra som inte vet....För det låter högt. Antagligen så måste jag vill till tandläkaren för att få hjälp med den biten. En del säger att bettskena är ett bra alternativ. Ska då fråga i alla fall.
Och så är det ryggen. Axlar och nacke. Har väl mer eller mindre under hela livet haft en sämre rygg och trots väldigt mycket träning (mest i ungdomen) så har ryggvärk vart ett faktum. Har sökt för detta några gånger i livet, men fått samma svar: "svag muskulatur". Vilket för mig vart ett mysterium med tanke på alla träningstimmar. Nu förstår jag om muskulaturen är svag. Givetvis. Med tanke på att jag inte tränat på några år (pga fibron). Men den har ändå blivit värre... Enormt mycket låsningar och upphakningar. Det moler, bränner och har sig. Höger axel som blev kraftigt inflammerad för snart 2 år sedan, ja, den är ju inte i bra skick. Känner ofta att det påverkar mitt arbete... Och det räcker med att jag skjuter ihop axlarna och böjer bak huvudet så sprakar och knakar det som ett knäckebrödspaket. Flera gånger per dag emellanåt.
Så imorgon ska jag ta å ringa vc och boka tid hos den läkare jag har haft flest gånger. Tror det kan vara bra att ha samma så slipper dem läsa så himla mycket och jag slipper förklara allt om och om igen. Nu behöver jag hjälp och nu ber jag om den. Känner att jag orkar inte ta tag i träningen själv och motivationen är lika med noll. Fastän mitt sunda förnuft säger att jag "måste" träna upp korsetten för att kunna klara mitt jobb, så fixar jag det inte på egen hand.

Nu har jag gnällt klart :-) Tänker ta det lugnt resten av kvällen och vila. Har tagit smärtstillande för några timmar sedan som verkar för fullt. Välbehövligt! Fick en tanke för typ 30 min sen att jag skulle börja fixa och dona här hemma. Det känns ju rätt ok nu vettja. Haha... Typiskt mig! Men nä, jag tänker inte gör nåt och så var det bra med det.

Ta hand om er! <3
Tjingeling!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar