söndag 19 maj 2013

Den här helgen, den bästa på länge!

Dem här dagarna då jag vart ledig har jag för första gången på mycket länge känt mig nästan frisk. Jag har krattat, putsat nåt fönster, skrubbat bron,vart social, lagat mat, ätit gott, drack vin igår, gått långpromenader med jycken och mått väl i den varma, strålande solen. Med andra ord har jag kunnat göra (nästan) allt som jag velat och det tackar jag värmen för! Många tycker det är jobbigt med värmen, orkar inget, de svullnar på benen/anklarna och allt de företar sig går tungt. För mig är det inte så, utan denna värme, denna underbara sol ger mig energi, ork och ett ordentligt glädjerus!
Imorgon natt har jag ett pass och vet ni vad? Det gör inget. Ledigheten har varit fantastisk och njutningen stor. Tänk om resten av sommaren blir så här? Givetvis med nån regnskur, annars torkar ju typ all växtlighet... men gärna varmt med mycket sol. Dock har jag bestämt mig för att ta det lugnt resten av denna kväll. Det känns i kroppen att den fått gå an som en liten rabiat, duracellkanin. Vilket den ju inte är van vid. Vila behöves nog lite av också, eller vad säger ni? Vi beslöt att den här helgen fick avslutas med grillmiddag tillsammans med brorsan och barnen, samt se på finalmatchen i hockeyvm. Vet ni vad som är trist? Jag är så blek och blir aldrig brun att det inte ens syns att jag vart ute i solen...Nåja. Vad gör det då måendet är nästintill på topp?! ;-D

Lev å må!
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar